Eseménynaptár

DUE-tagság
és Sajtóigazolvány

Ne dőlj be!

ne-dolj-be

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Nemzeti Civil Akadémia beszámoló IV.

A négy részből álló rendezvénysorozat ingyenes kommunikációs képzést nyújtott civil szervezetek számára a Diák-és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete, amelyen 50 ember vett részt.

Az előző három alkalmon a résztvevők megismerkedhettek – a teljesség igénye nélkül - hogyan kell beszélni akkor, amikor egy előadást tartanak, mikre kell figyelni beszéd közben. Az utolsó alkalomra, úgy ültek be, hogy már tudták, hogyan kell irányítani egy sajtófotóst egy rendezvényen, hogyan működik a Facebook és az Instagram, illetve még a reklámok pszichológiai hatásával is tisztában voltak.

A záró témanap első előadója Dr. Balázs Géza egyetemi tanár, az ELTE Mai Magyar Nyelvi Tanszékének vezetője nyitotta. Témája a befogadók ismerete volt. Balázs Gézáról már szinte mindenki hallott, hiszen az egyetemi munkája mellett, van saját rádió műsora van és számos könyv szerzője. Előadása során elmondta, mi a legfontosabb akkor ha valaki emberek elé áll ki, hogyan tehetünk hatékonnyá egy előadást, és mit kell tenni akkor, amikor néhányan ki akarnak menni a prezentáció alatt a teremből.

Egy kanyarral ezek után a rádiózás felé vettük az irányt, ahol segítségünkre Herczeg Zsolt volt, az InfoRádió szerkesztő-riportere és tiszteletbeli munkatársa. Zsolt utat mutatott abban, hogy egy civil szervezet hogyan tud olyan témát nyújtani, amely a rádiók számára érdekes lehet, ezen felül, ha interjút adnak, mire kell figyelniük, hogy annál a témánál tudjanak maradni, aminél ők szeretnének.

Zárásként pedig kicsit más vizekre eveztünk, ugyanis Beke Dániel, aki a Viacom promo producere, valamint a Comedy Central shortform-producere és kreatív szövegírója tartott előadást az (ál)hírportálokról. A résztvevők többek között megtudhatták, hogy mely oldalak a lájkvadászok, mely szalagcímek sugallják már önmagukban is azt, hogy hatásvadász maga a tartalom, vagy clickbait, azaz hogy amit olvasunk a cikkben sokszor köszönő viszonyban sincs azzal, amit a cím tartalmaz. 

Ihos Iringó

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság