A DUE Nemzeti Civil Kommunikációs Akadémiájának második képzési napja a közönségkapcsolatok és a civil pályázatírás lehetőségeinek feltérképezésének jegyében telt február 18-án.
Ferling József pr szakember Csipkerózsika a figyelemgazdaságban alcímmel megtartott február 18-i előadása napjaink gazdasági és társadalmi életének nélkülözhetetlen eszközrendszerét és a szervezetek magatartás-formáját jelentő pr alapkategóriáit, új trendjeit és gyakorlati tapasztalatait dolgozta fel.
A médiakapcsolatok kialakításának és kezelésének bemutatásán túl szó esett a hagyományos médiumok szerepét egyre inkább átvevő közösségi médiaplatformokról, a kommunikáció karakterének változásairól, és a saját, illetve szerzett médiafelületek jelentőségéről. A civil szektor számára jó publicitási lehetősséget kínáló szakértői szerep elfoglalásának módszertanát bemutató példák mellett az előadás kitért a hosszú távra célzott szponzori kapcsolatok kiépítésének technikáira is.
A civil szervezetek megjelent képviselőit Lökkös Tibor pályázati szakértő a pályázatírás rejtelmeivel és a pályázati források sokrétűségével ismertette meg. Előadásában gondot fordított a pályázatírás és hozzá kapcsolódó adminisztrációs teendők részletes bemutatására is.
A program zárásaként dr. Szabó Bence mutatta be a Contact Europe Alapítvány közreműködésével futó European Magazine (EUMA) elnevezésű, 2013 és 2015 között megvalósuló projektet, melynek résztvevői egy internetes portált hoznak létre, és töltenek meg tartalommal angol nyelven.
A Nemzeti Civil Kommunikációs Akadémia harmadik, egyben utolsó képzésnapján Dede Éva pszichológus és dr. Balázs Géza nyelvész, néprajzkutató, egyetemi tanár, a DUE alelnöke tartanak ismeretátadást és kötetlen beszélgetést február 25-én.
A Nemzeti Civil Kommunikációs Akadémia a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával valósul meg.