Minek mész vezetéstechnikai tréningre? Nincs jogsid? Vagy a másik véglet, de jó biztos megtanítanak farolni. Az igazság mindkét megállapítástól egyformán távol áll.
Fotó: vezetestechnika.eu
A helyszín a tököli repülőtéren a Vezetéstechnikai Képzési Központ, 35 fok, hőségriadó, 9 elszánt pilóta és két autó amiben nincs klíma (az egyik az enyém).
Őszintén szólva nem is tudtam mire számítsak. Megérkeztünk és egyből belevágtunk a közepébe 90 perces elméleti előadás után, mindenki bepattant a járművébe és elkezdtük róni a köröket. Felejthetetlen élmény volt és hiszem, hogy a jövőben, hála nekik, tudatosabban, előre gondolkodóbban fogok vezetni. Tereptárgyakat kellett kikerülni, jeges utat szimuláltak és abban kanyarodni, csupa olyan feladat, ami a mindennapok során "szembe jön". A mai modern járművek már mindenféle asszisztenssel, elektronikával vannak felszerelve és mindig ott a kérdőjel, mi van akkor, ha elromlik. Semmi vész, hiszen a sokat látott trénerek erre is felkészültek, lépésről lépésre kapcsoltatták ki a kütyüket. Ennek köszönhetően az elsőre számukra könnyűnek tűnő feladat nekik is kihívást jelentett.
Mik a tapasztalatok? Köszönöm, hogy ott lehettem, hogy egy napig feszegettem saját és kisautóm határait. 5 éve vezetek napi szinten, de csupa olyan dolgot mondtak a tréningen, ami nem tartozik a jogosítvány megszerzéséhez szükséges ismeretekhez, hogy miért, az rejtély. Mindenkinek jó szívvel ajánlom, mindegy, hogy 15 éve vezet vagy 0 kilométeres, mindenkinek tudnak újat mutatni (más kérdés, hogy én kötelezővé tenném).