Eseménynaptár

DUE-tagság
és Sajtóigazolvány

Ne dőlj be!

ne-dolj-be

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

PR és marketing a civil szervezetek világában

Teregettek már valaha kertben? – kezdte előadását Ferling József PR szakember a Civil Kommunikációs Akadémia 2010. január 27-i képzési napján. „Ugye, nem mindegy, mit tereget az ember a szomszéd felőli oldalra? Persze, hogy a fiam legjobb márkás pólóját."

"De a szakadt, kinyúlt cuccokat is ki kell teregetni. Nincs titok. Nyíltság, információk, őszinteség. Na, látják, ez a PR!”

 

Önnek hogy áll a bizalmi folyószámlája?

A PR egy magatartás, gondolkodás, a másokkal való együttgondolkodás képessége, empátia. Minden civil szervezetnek van bizalmi folyószámlája. Ami vagy javul, vagy rosszabbodik. Mi döntjük el a magatartásunkkal, hogy hogyan változik a rólunk alkotott kép. A PR nem a civil szervezetről szól, hanem arról, hogy mi van a másik fejében, a célcsoport fejében.

Mi az a szó, amit mindannyian a legszívesebben olvasunk? - tette fel a kérdést Ferling József. A saját nevünk – hangzott a válasz. Ha szponzort keresünk, szólítsuk meg őt, legyen benne a saját neve, a cége neve. Írjuk meg levelünkben, hogy miért jó neki, ha bennünket támogat. Mert jobb embernek érezheti magát? Ez is jó válasz lehet, ha ez tényleg így van. Az emberek szeretnek segíteni. Tegyük ezt kézzelfoghatóvá, könnyűvé, egyszerűvé.

 

Írjunk-e karácsonyi képeslapot?

A kapcsolat rendszeressége és tartalma a lényeg, hogy érezze a partner: odafigyelünk rátok minden nap. Nem lehet kampányszerű odafigyeléssel megoldani a jó viszonyt.

 

Hogyan teremtsünk szervezetünk számára jobb körülményeket?

– átlátható programmal – ami fél perc alatt elolvasható

– fontos a hírnév, bizalom, nyilvánosság

– még fontosabbak a stratégiai partnerek, az aktív szövetségesek.

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság