Eseménynaptár

DUE-tagság
és Sajtóigazolvány

Ne dőlj be!

ne-dolj-be

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

"Komoly marketingértéke van annak, amit csinálok"

Viszkok Fruzsi 22 éves és a YouTube-ból él. Szeptemberben 174 ezret mutatott a kis piros feliratkozó-számláló a csatornáján. Nem rossz szám ez, különösen úgy, hogy az egész egy hobbiként indult. Egyre több szponzori lehetősége van, azaz most már komoly felelősséggel is jár az, amit csinál.

Részlet a Viszkok Fruzsinával készített interjúból, mely a DUE Tallózó 2016. októberi számában jelent meg.


A közhiedelemmel ellentétben a YouTuberség nem abból áll, hogy egy lány csak ül egy kamera előtt és szépre festi a szemét. Fruzsinak fiatal kora ellenére komoly üzleti döntéseket kell meghoznia, van úgy például, hogy visszautasít ajánlatot.

Mikor döntöttél úgy, hogy a YouTube-on fejezed ki önmagad? Mi volt vele az eredeti célod?
Az egész egy bloggal indult, azt már három éve csináltam, amikor az első videóm feltöltöttem. Először a sminkes videókba szerettem bele, azokat néztem, és ezzel egy időben sminkelni is elkezdtem tanulni. Annyira megtetszettek egy amerikai YouTuber, Dulce Candy videói, hogy ő szinte példaképpé vált számomra. Azonban nem volt semmilyen felszerelésem, ezért blogoltam inkább eleinte. Három év kellett, hogy összeszedjem a bátorságom, illetve a kellő felszerelést, és feltöltsem az első videót. A célom az volt vele, hogy megmutassam másoknak, nekem milyen technikák és termékek válnak be. Ekkor még csak szépségápolással foglalkoztam, most már a vlogom stílusára inkább azt mondanám, hogy lifestlye.

Hogy érintett, hogy egyre több követőd van, és egyszer csak több százezren kíváncsiak rád?
Mindig nagyon fura érzés, de az én esetemben nem volt egy konkrét pillanat, amikor nagyon megugrott a követők száma. Így volt időm hozzászokni. Viszont az, hogy sokszor felismernek az utcán, az még mindig nagyon furán érint. Én csak számokat látok, hogy hány ezren nézték meg egy-egy videómat, de az interneten keresztül nem tudom felmérni ennek a számnak a jelentőségét. Amikor viszont egy közönségtalálkozón élőben találkozok ezzel a sok emberrel, az nagyon fura.

Hány éves voltál, amikor az első szponzor megkeresett? És ezt hogy tudtad kezelni?
Barter együttműködéseim már a blogolós korszakomban is voltak, amikor 17 éves voltam. Szóval nem ért váratlanul. 20-21 éves voltam, amikor először kerestek meg, akkor nagyon örültem, hogy ezzel tényleg lehet pénzt is keresni. Egyébként sok időnek kellett eltelnie, míg meggyőztem saját magam, hogy komoly marketingértéke van annak, amit csinálok. Azt is el kellett hinnem, hogy nincs probléma azzal, ha ennek az értéknek megkérem az árát.

Azóta is minden ügyet – a felvételt, a vágást, a pénzügyeket – te intézel?
Igen. Van egy YouTube-ügynökség, ami segít a csatornám menedzselésében. De minden döntést én hozok meg pénzügyeket illetően, a videók készítése pedig 100%-ban az én kezemben van. Nem is szeretném kiadni senkinek.

Berei Dániel

 


Regisztráció: due@due.hu

A program részleteit ide kattintva éred el.

Csatlakozz az eseményhez a Facebookon is!

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság