A Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete (DUE) második évben indította Civil Kommunikációs Akadémiáját a magyarországi civil szervezetek számára. Három alkalmon keresztül 4-4 előadó képzi a civileket a jobb kommunikáció érdekében.
Internetről és közösségi médiáról beszélt az első rendezvényen, 2011. január 12-én Intődy Gábor (Vodafone Magyarország), Ferling József (Ferling PR Ügynökség), Szilágyi Árpád (Magyar Rádió – Netidők), Borek András (médiakutató). Szilágyi Árpád, a Netidők műsorvezetője előadásának összefoglalóját olvashatjátok.
Ha egy portálon vagyunk, olyan mintha belépnénk egy plázába, ahol mindent egyszerre megtalálunk. Sokan mondják mostanában, hogy az internet „szemétkupac”, ezért nem akarnak részt venni rajta. Szerinte inkább tengert kell elképzelni, ahol egyébként sok a szemét, nem szerkesztett a tartalom. A felhasználók is gyártanak tartalmat, és nekünk kell megtalálni, hogy mit tartunk értékesnek. A tengeren is ott a világítótorony, a nagyobbak az általános portálok, a kisebbek a szakportálok.
Az internet egy tömegkommunikációs csatorna, amit mindenki használhat. A net csak részben olyan, mint egy újságosstand. Nem érdemes statikus oldalt készíteni, ahonnan csak az alapinformációk derülnek ki. Olyan weboldalban vagy szakportálban kell gondolkodni, ami folyamatosan frissül. Jelenjenek meg hírek, videók, pályázatok stb.
Nem szabad a weboldalon beköszöntőt írni, mert nem az a lényeges. Az értékes helyeken fontos információkat kell közölni, pl. pályázati kiírást. Az újságot, a rádiót, tévét és online-t különböző szempontok szerint elemezte – mindig el kell gondolkodnunk azon, hogy melyiken mikor érdemes hirdetnünk?
Egy weboldalon és egy cikk olvasása közben is a lényeget keressük, mert nem szeretünk kijelzőről sokat olvasni. Az emberek szeretnek kattintani, ezért használjunk linkeket, és lehetőleg egy cikk ne legyen egy képernyőnél hosszabb. Az sem jó, ha túl sok, és akkor sem, ha túl kevés az információ. Fontos a rovatszerkezet kialakítása.
A blogokat mindig újabb bejegyzésekkel kell bővíteni, és érdemes figyelemfelkeltő címeket adni, hogy rákattintsanak. Divatosak a közösségi oldalak, wikipediára feltehetjük saját egyesületünket, a startlap linkgyűjtemény, iwiw és Facebook kapcsolatépítésre szolgál, YouTube videómegosztásra.