Hogyan hat a médiafogyasztás az olvasási szokásokra a Z és alfa generációnál?
Az online média jelentősen átalakítja olvasási szokásainkat. A képekkel átszőtt szövegek olvasása során a felhasználó a felszínen azt érzékeli, hogy bizonyos szövegrészek alá vannak húzva, azokra vagy a szövegbe ékelt képekre kattintva új szövegekbe juthat, képeket nézhet meg.Eközben számtalan böngésző ablak van nyitva, miközben információ tömege zúdul ránk. A könyv fizikai valósága, teste, nyugalmat áraszt – ellentétben a képernyőn olvasható szöveggel, mely dinamikus, futásra, szkennelésre, és ugrást követő ugrásra sarkal. Az olvasási szokások mellett írásunk is megváltozott, digitális környezetben szöveget sem úgy írunk, hogy egy gondolatfolyamot követünk végig, rövid üzeneteket továbbítunk, emojikat küldünk. A hasonló üzeneteket pedig csak átfutjuk, vagy csak szelektíven olvassuk. Az előadásom során azt próbálom majd bizonyítani, hogy a Z és alfa generációt már nem zavarja, ha több száz olvasatlan üzenete van, míg engem, X generációst már pár olvasatlan sem hagy nyugodni.
Dr. Szűts Zoltán rektori megbízott, tanszékvezető, főiskolai tanár interaktív előadást tart a DUE 24. Országos Ifjúsági Sajtófesztiválján május 19-én a Várkert Bazárban, ahol az érdeklődők a Képbe hozunk! pódiumnál találkozhatnak a szakemberrel.