Eseménynaptár

DUE-tagság
és Sajtóigazolvány

Ne dőlj be!

ne-dolj-be

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

A női szépség

Egy nő legyen mindig a topon, öltözzön csinosan, sminkeljen, ragyogjon, feleljen meg minden
férfiaknak, egyszóval legyen szép. Ezt a meghatározást a média adagolja belénk nap, mint nap. Sokan,
főleg művészek, próbálták felhívni a figyelmet a problémára.

Úgy néz ki, lassan,de sikerrel jártak, mivel a francia kormány például már megtette az első lépést a megoldás felé.
Manapság a legtöbb klisét a tinilányoknak szánt magazinok sulykolják. Smink, haj, divat, pletykák,
párkapcsolat, szex. Más nem is létezik a világon, igaz? Egy igazi nő csak ezekkel foglalkozik.
Szerencsére vannak, akik megmutatják, más is van a világon, és szembesítenek mindannyiunkat
felszínességünkkel.
Katherine Young, amerikai grafikus elkészítette egy ilyen magazin címlapját, amin az ő verzióján nem egy tinisztár volt, hanem a Google tudományos pályázatának fiatal lány győztese. A különböző divat és párkapcsolati cikkek helyett pedig tippek arra, hogyan valósítsd meg az álmaidat, és légy önmagad. Az internet is hemzseg a „bomba nőktől”. Formás mellek, nagy fenekek, keskeny, hosszú combok, lapos has. Ezek az alapkellékei egy mai „insta csajnak”.

Hallottál már Chessie Kingről?
Ő is egy angol Instagram sztár. Azonban a többi lánnyal ellentétben, ő nem azzal lett híres, hogy milyen jól néz ki és mennyire tökéletes az élete. Pont az ellenkezőjével. Képpárokat tölt fel, egy tökéletes és egy félresikerült fotót ezzel megmutatva, hogy csak a beálláson, a fényeken és a filtereken múlik, ki hogy néz ki a felvételeken.
A különböző újságokba vagy plakátokra szánt képekkel is valami hasonló történik. A profik úgy
photoshoppolják őket, hogy minél vonzóbbak legyenek a rajtuk szereplő modellek, azonban ezeknek semmi köze a valósághoz. A francia kormány új törvényt hozott, miszerint az ilyen képekre rá kell tenni egy vízjelszerűséget, amin az áll, hogy „Photoraphie retouchée”, azaz „szerkesztett fénykép”. Aki ezt elmulasztja, annak 37.500 eurót (~11 és fél millió forint) vagy a reklám előállítási költségének 30%-át kell kifizetnie.

Ezzel egy lépéssel közelebb kerülhetünk a valóságos emberábrázolás, és ezzel a lányok önértékelésének javulása felé. A szépség teljesen relatív fogalom. Mindenkinek más tetszik, nem
szabad felállítani egy „szabvány” szépséget, amihez mindenkinek igazodnia KELL, különben már nem is értékes tagja a társadalomnak. Remélhetőleg más országok is fel fogják ismerni a problémát és rövidesen pontot tehetünk a hosszú küzdelem végére.
 

További információk:
A Médiaértés-Oktató Központot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hozta létre, hogy segítsen a fiataloknak a média biztonságos és tudatos használatában. A Központ weboldalán számtalan hasznos és érdekes információval találkozhat az olvasó: www.buvosvolgy.hu .
Ismeretterjesztő füzetek a médiával kapcsolatban 6-16 évesek számára a az alábbi link alatt tekinthetők meg.

NMHH

 

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság