Eseménynaptár

DUE-tagság
és Sajtóigazolvány

Ne dőlj be!

ne-dolj-be

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

300 milliós díszletek között sétáltunk

Elhagyatott gyártelepre kanyarodott szeptember 7-én a 168-as busz néhány DUE-sal a fedélzetén. A megállóban aztán biztató tábla fogadott: Csillagvirág utca. Ezek szerint – gondoltuk – nem vagyunk már messze a tv2 Csillagvirág klinikán játszódó, Jóban Rosszban című szappanoperájának stúdiójától.

Egy kis igazoltatás a recepción, hiába, ide nem mehet be akárki. Hamarosan meg is érkezik Bányai Gábor, a sorozat producere, aki rögtön a lényegre tért, és beinvitált bennünket a stúdióba.

A Kék Macsek díszleteiben kényelembe helyeztük magunkat és belepillantottunk a felvételbe. Az aktuális jelenetben Létay Dóra alias Pongrácz Réka éppen rányit Juhász Adriennre, vagyis Elvira nővérre, aki kicserél néhány papírt Vidovszky igazgató úr irodájában. Hogy ebből milyen bonyodalom lesz, nos, azt talán csak sejthettük abból, ahogy a rendező és a producer insturálta a nővérkét, minél feszültebb arckifejezést kérve tőle.

Amit most láttok, azt körülbelül október végén nézhetitek majd meg a tévében” – magyarázta Bányai Gábor, vagyis a történet forgatása legalább két hónappal jár a televízió előtt. Az sztori írása viszont, mint megtudtuk, hat hónappal előzi meg a sorozatban történteket. Ahogyan szép lassan egyre messzebbre jutottunk a díszletben, úgy árult el a producer minden apró kulisszatitkot a szobákról, a falakról, a megvilágításokról, a színészekről és a produkcióról.Megtudtuk például, hogy a díszlet, amely között sétáltunk, közel 300 millió forintba került. A szobák és a kórházi folyosók végén lévő ajtók meglepően más helyiségekbe vezetnek, mint gondolnánk, és ahhoz, hogy este, vagy éppen nappal legyen a felvételen, mindössze egy lámpa kicserélése szükséges.

Arra a kérdésre, hogy miért éppen kórházsorozattal rukkolt elő a tv2 annak idején, Bányai Gábor azt felelte: „Mert mi, magyarok, mindig szeretjük a kihívásokat!” A kórháztörténet nagyon hálás, a betegek és orvosaik, valamint a nővérek és főnökeik között mindig adódhat konfliktus, szerelem, vagy érdekes fordulat. Műtétet ábrázoló jelenetet a legritkább esetben forgatnak, de ha mégis szükség van rá, akkor marhahús kerül a műtőasztalra. A sorozatot egy orvosszakértő is segíti, aki ott van a fontosabb forgatásokon. „Dicséretünkre szolgál, hogy ő is azt mondta, eddig még nem csináltunk semmilyen nagy hülyeséget orvosilag”  – mondta mosolyogva Bányai Gábor.

Fürediék otthona és a Pongrácz villa után visszaértünk a kindulási ponthoz, azaz a Kék Macsekhez, amelynek szomszédáságban akkor már a Várnagy Elődöt alakító Damu Roland és a Pongrácz főorvost játszó Gazdag Tibor próbálta közös jelenetét.

Elhagyva a stúdióteret, leültünk kicsit a büfében, ahol Bányai Gábor elmesélt néhány érdekességet a színészek kiválasztásáról, a stábról, és arról, hogy milyen apró trükköket vetnek be néhányan. Gesztesi Károly például előszeretettel eszik azokban a jelenetekben, ahol ő csak mellékszereplő, és a díszlet különböző pontjaira ragasztja fel magának a szövegeket, amelyeket éppen nem tanult meg. Persze, a fontos, komoly jelenetekben ő sem bíz semmit a véletlenre. És talán az sem volt véletlen, hogy látogatásunk végén épp az említett Füredi Attila, azaz Gesztesi Károly lépett be a Csillagvirág utcai stúdió épületébe, és elkészítette a közös fotót vendéglátónkkal, Bányai Gábor producerrel, akivel két tartalmas órán át voltunk Jóban Rosszban.

H. Tóth Hajnalka

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság