Médiasztárok és médiában szereplő sztárok egyaránt ellátogattak a DUE V. Diák-Médiafesztiváljára, amelyet az egyesület a tavaszi sajtófesztivál jól bevált helyszínén, a budapesti Pataky Művelődési Központban rendezett meg szeptember 30-án.
A közel négyszáz diákot vonzó egész napos programon minden előzetesen magát akkreditáló érdeklődő ingyen vehetett részt.
Médiasztárok és médiában szereplő sztárok egyaránt ellátogattak a DUE V. Diák-Médiafesztiváljára, amelyet az egyesület a tavaszi sajtófesztivál jól bevált helyszínén, a budapesti Pataky Művelődési Központban rendezett meg szeptember 30-án. A közel négyszáz diákot vonzó egész napos programon minden előzetesen magát akkreditáló érdeklődő ingyen vehetett részt.
Barátok közt kezdődött a nap, hiszen az RTL Klub népszerű sorozatának talán két legszebb hölgye, a Noémit megformáló Csifó Dorina, és az úgymond civilben is szépségkirálynői címet elnyert Balogh Edina, azaz Kinga volt a fesztivál vendége. A sztárok elmondták, hogy gyakran igen hosszú, fárasztó forgatási napokat kell végigjátszaniuk, nem ritkán úgy, hogy másnap mindketten tanulmányi kötelezettségüknek kell eleget tenniük. A nehéz munka azonban élvezetes, sőt néhány felvett jelenet különösen emlékezetes – mondta el Dorina, előtte pedig Edina.
Miután a Barátok közt sztárjai minden eléjük tartott rajongó füzetét aláírták, a rendezvény fő témájával, a fogyasztóvédelemmel folytatódott a program. A fiatalok egyre gyakrabban vásárolnak az interneten, az e-kereskedelem azonban igen kockázatos, ezért érdemes ismerni és betartani azokat a szabályokat, illetve jogokat, amelyekről az Országos Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség hellyettes szóvivője beszélt a diák-médiafesztivál közönségének. Siklósi Máté felhívta a figyelmet arra, hogy online vásárlás esetén a kereskedők nyolc napig kötelesek visszavenni a vásárolt terméket, ami bizony nem mindig olyan, amilyen a képen volt. Hozzátette: ilyenkor is segíthet a főfelügyelőség.
A diák-médiafeszitválon médiatankönyv-bemutatót is rendezett a DUE a Pauz-Westermann Kiadó közreműködésével, az idei médiatáborban óriási sikert aratott Klobusitzky György, a Rendőrtiszti Főiskola adjunktusa pedig most sem okozott csalódást látványos drogprevenciós előadásával.
Mozgókép és médiaismeret – ezt a tantárgyat már minden iskolás ismeri. Vagy mágsem? A fesztiválon erre is választ keresett a DUE. Az ELTE egyetemi tanára, Hartai László arról szólt, hogy miről érdemes beszélni egy iskolai médiaórán?
Nem csak nézünk, de olvasunk is. Vagy nem? Ha nem, akkor ezen akar változtatni a Népszabadság által is felkarolt HÍD, azaz a Hírlapot a diákoknak újságolvasás-népszerűsítési program, amelyről Skriba Judit, a napilap kommunikációs igazgatója beszélt a fesztiválközönségnek. Ezzel egyidőben Varga G. Gábor, a Vasárnapi Blikk munkatársa maroknyi közönségének fogyasztóvédelmi tréninget tartott.
Egy patológián látott máj és tüdő volt az utolsó csepp a pohárban Várkonyi Andreánál. A TV2 Tények című hírműsorának vezetőjéről talán sokan nem tudják, hogy eredetileg belgyógyász. Ebbéli minőségében az egészséges életmódra, a rendszeres testmozgásra buzdította a diákokat, beszélve arról is, hogy nem feltétlenül kell engedni a haverok káros hatásának.
A hazai médiavilág egyik legkiegyensúlyozottabb, értékteremtő képviselője Kepes András is nagy sikert aratott a Diák-Médiafesztiválon. A riporter RTL Klubon startoló műsora, a Világfalu a tőlünk különböző messzi kultúrákat mutatja be, bár Kepes András arra is felhívta a figyelmet, hogy a sajátunkat sem ismerjük eléggé.
A fesztivált támogató Tripumh divatbemutatója igazi showal lepte meg a közönségtalálkozókban megfáradt diáksereget. Ebből az alkalomból a Triumph-pályázat első helyezettjének, Habók Lillának és csapatának, Darabos Zsoltnak, Gidró Tímeának, Valentinyi Nórának, Rigó Zsófiának és Goitein Gergelynek díjat adott át Virág Ferenc, az exkluzív fehérneműcég marketingvezetője. A Diák-Médiafesztivál záró attrakciója az első Megasztár győztese, Tóth Vera fellépése volt.
A rendezvény fő támogatója az RTL Klub, kiemelt programtámogatója az Ifjúsági, Szociális és Családügyi és Esélyegyenlőségi Minisztérium. A fogyasztóvédelmi képzést az Európai Unió támogatta.