2007. október 12-én az A38 hajón rendeztük meg a Diák-médiatalálkozót, amelynek fő témája az újmédia és az internet volt. Közel kétszáz diákújságíró figyelme cikázott a Coca-Cola-sarok, a Hotdog közösségi portál standja és a Nokia telefonbemutatója, valamint a színpadi fellépők előadása között.
A programot Kecskés István egyesületi elnök nyitotta meg, műsorvezetőként a DUE új nemzedékéből igazolt Mavrák Katalin és Kovács Patrik felelt a tempóért.
Gesztitől a Felviig
Az előadók között volt Geszti Péter reklámszakember, Szalay Ádám, a Napló főszerkesztője és Szabados Balázs, a Figyelőnet szerkesztője. Utóbbi a DUE-sarokban lelkiismeretesen elemezte a diákújságírók elhozott cikkeit, tanácsokkal látva el az ifjú kollégákat. Nagy csalódást okozott a fiataloknak Szily László, az Index főmunkatársa, tudniillik nem jött el, és napközben is elérhetetlennek bizonyult.
Ott volt azonban Őri András a Diákhitel Központtól, Dankovich Tamás üzletfejlesztési igazgató a Nokiától, Vidó Viktor főszerkesztő a Hotdogtól, Spielmann Katalin médiamenedzser a Coca-Colától, Weyer Balázs főszerkesztő az Origotól és Pioker Zoltán Bence a Felvitől.
Fókuszban az új média
Az előadók hangsúlyozták, hogy a sajtó forradalmi változáson megy keresztül: az olvasók maguk is riporterré - mégpedig gyors riporterré! - válnak: fotóznak, kommenteznek, blogot indítanak, aktív alakítói az újmédiának. És ahogyan az egyik vendég találóan megjegyezte: az emberek a hírversenyben előnyben vannak a profi riporterekkel szemben, hiszen többen vannak, mint ők!
Ennek szellemében a találkozón sms-híríró versenyt is rendeztünk Coca-Cola ajándékcsomagokért, illetve a Koncert and Média jóvoltából Republic és Edda koncertjegyekért. A zsűriben Varga G. Gábor (Vasárnapi Blikk) és Herczeg Zsolt (InfoRádió) dolgozott.
Aki arra vágyott, lefotóztathatta magát a barátaival, és kinyomtatva kapta meg a képet, hogy megőrizhesse a DUE Diák-médiatalálkozójának emlékét.