Eseménynaptár

DUE-tagság
és Sajtóigazolvány

Ne dőlj be!

ne-dolj-be

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Sztárok, média, címlapok

2008-ban nyolcadik alkalommal rendezte meg a DUE a Diák-médiatalálkozót, de először tartottuk meg a CÍMLAP+ARC diáklap szépségversenyt. A fesztivál a BKF körépületében volt, a résztvevők számos érdekes előadást hallhattak, sőt kérdezhettek is a vendégektől.

Címlap+Arc – idén először

Az idei fesztivál legnagyobb újdonsága minden bizonnyal a Címlap+Arc diáklap szépségverseny volt. A versenyt a DUE Tallózóban és a DUE Online-on is előre meghirdettük, középiskolák, valamint felsőoktatási intézmények nevezhették be lapjaikat. A kiállított címlapok és plakáttervek közül a háromtagú zsűri, Réz András, író, filmesztéta, Zala Orsolya, a DUE Tallózó főszerkesztője, és Demeter Erika grafikus választotta ki az 5-5 legjobbat. A kiválasztott lapok képviselői 1 percben bemutatkozhattak a színpadon is. A Réz András vezette ítélőbizottság hosszas tanácskozás után a program zárásaként hirdette ki a következő eredményt: a felsőoktatási kategória nyertese a BME Káté című lapja lett, míg középiskolás kategóriában a Hajnóczy József Kollégium lapja, a Kredenc nyert. A díjazottak anyagi hozzájárulást kapnak következő lapszámuk megjelentetéséhez, valamint a DUE nyári szaktáborában is kedvezményesen vehetnek részt. A közönség is szavazhatott a neki tetsző tervre. A közönségdíjat a BKF lapja, a komm’ nyerte el, egy mobiltelefont vihettek haza, valamint ők is kedvezményt kapnak a nyári tábor árából.

Diák-médiafesztivál – idén nyolcadszor

A fesztivál hivatalosan 10 órától várta a látogatókat, de már fél órával a kapunyitás előtt is tolongtak a BKF körépületének második emeletén. A kapunyitás és a regisztráció után féltizenegykor Dr. Vass László, a BKF rektora és Kecskés István, a DUE elnöke köszöntötte a vendégeket. Az első szakmai beszélgetés az Internet és a nyomtatott sajtó viszonyáról, hasonlóságairól és különbségeiről szólt. Haszán Zoltántól, az Index és Várkonyi Ivántól a Népszabadság munkatársaitól megtudhattuk, mit gondolnak az Internet és a nyomtatott sajtó jövőéről, melyik médiumnak mi a gyengéje és mi az erőssége.

A programban az újságírókat Herczku Tünde, a nyíregyházi Esélyek Házának irodavezetője követte, aki az esélyegyenlőség és a média kapcsolatáról beszélt. Hangsúlyozta, hogy az esélyegyenlőség és az egyenlő bánásmód még mindig nem kap elég nagy szerepet a médiában, pedig erre nagy szükség van. Elhozott néhányat egy esélyegyenlőségi témájú plakátverseny nyertes alkotásaiból és pályázati lehetőségekre is felhívta a figyelmet.

A következő előadás a „Márkahű fiatalok” címet kapta. Iglódi Csaba, a Magyar Fogyasztó Platform elnöke beszélt a márkák és a márkás holmik hétköznapokban betöltött szerepéről és arról is, hogyan befolyásolja a család vásárlási szokásait a fiatalok márkák iránti elkötelezettsége. Az előadás végén az is kiderült, hogy nem csak a fiatalok hűek a márkákhoz, hanem bizony a márkák is hűek a fiatalokhoz.

Az ebédszünet után Monspart Sarolta, "a sport nagyasszonya" következett, akivel arra kerestük a választ, vajon egészséges-e az ifjúság. A hatalmas tapsot kapó előadó közvetlen stílusával, vicces képeivel és érdekes előadásával nyerte el a közönség elismerését. De nem csak a rekeszizmokat mozgatta meg, de az előadás végén rövid ülőtornával is felfrissítette hallgatóságát.

Monspart Saroltát Henter Izabella dietetikus követte, akitől azt tudhattuk meg, hogyan készülnek a „meki” ételei és mit tesznek az étteremláncnál azért, hogy egészséges ételek kerüljenek a tálcára. Hallhattunk a csomagolásokon látható kalóriatáblázatokról, a transz-zsírsavakról és megtudhattuk azt is, hány millió hamburger fogyott eddig a 20 éves mekiben.

Sas István reklámszakember, pszichológus előadását szintén vastapssal jutalmazta a közönség. Az előadó filmekkel, klippekkel és képekkel illusztrálta és definiálta többek között a „király”, „cool”, „állat” fogalmakat. Az előadásból kiderült, hogy nem a reklámszakemberek, hanem a fiatalok alakítják a reklámokat és a „cooltúrát”.

A következő előadás ahhoz adott tanácsokat, hogy hogyan lehetünk tudatos fogyasztók, és hogyan védekezhetünk az ügyeskedő boltok ellen. Mihálovics András, a Gazdasági Versenyhivatal sajtóreferense számos példát említett arról, hogyan próbálják a boltok megtéveszteni, vagy félretájékoztatni a vásárlókat.

Az utolsó szakmai program vendégei a TV2 Mokka című műsorának új műsorvezetői, Demcsák Zsuzsa és Kárász Róbert voltak. A közönségtalálkozón megismerhettük az új műsorvezetők napirendjét, megtudhattuk, mi a dolguk a Mokkában, ha nem adásban vannak és beszéltek a kereskedelmi tévék közti komoly versenyről is.
 
A nap során a résztvevők a CIBEZZ sarokban elektronikus képeslapot készíthettek és a Coke-bárban frissítőként ajándék üdítőt is kaptak.

Korpa Melinda

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság