Az embernek gyakran nincs ideje a boltokat járni órák hosszat, ezért válnak egyre népszerűbbé a webshopok: ki ne szeretné az ajándékvásárlást a takaró alól, egy bögre tea mellett intézni. Ám óvatosan kell bánni ezekkel a felületekkel.
Manapság a sorban állás elkerülése érdekében egyre többen inkább csak a karosszékből választjuk ki és rendeljük meg az ajándékokat.
„Sajnos karácsony tájékán megszaporodnak a tisztességtelen szereplők az online piacokon is, ám a vásárlók az értékelések, ismerősök véleménye, vagy a médiahírek segítségével ma már könnyen ki tudják szűrni a csalókat.
A másik gyakori gond, hogy nem érkezik meg időben a küldemény. A karácsonyt megelőző időszakban a webshopok is túlterheltek, hosszabbá válnak a kiszállítási idők. Vigyázzunk, hogy ne karácsony után érkezzen meg a várva várt ajándék! Legalább három hetet érdemes szánni a megrendeléstől a várható kiszállításig az ünnepek tájékán, persze egy jó webshop minden esetben pontosan feltünteti a várható szállítási időpontot.” – tájékoztatott Gion Gábor államtitkár.
Javasoljuk, hogy készíts képernyőfotót a kiszállítás várható dátumáról, és mentsd is el! Ez egy tuti megoldás arra, ha később reklamációval kellene élned a kiszállítást végző cég ellen: így bizonyíthatod az igazad késedelem esetén. Fontos továbbá tudnod, hogy 14 napon belül elállhatsz indokolás nélkül a vásárlástól. Ez azt jelenti, hogy indoklás nélkül visszaküldheted a terméket. Van ráadásul még egy jó hírünk: csak a visszapostázás költségét kell vállalnod, a vételár automatikusan visszajár, ugyanis – a szabályok alapján – a cégnek vissza kell azt utalnia a számládra.
Az államtitkár úr arra is tud egy módszert, hogyan válaszd ki a legideálisabb webshopot: „Több áru összehasonlító oldal létezik, ahol érdemes elkezdeni a tájékozódást egy kiválasztott termékkel kapcsolatban. Ezek a piacon elérhető legtöbb webáruház ajánlatait gyűjtik és hasonlítják össze. Így könnyű megtalálni a számunkra legkedvezőbb ajánlatot vagy terméket.” – mondta.