A 2004 októberi győri médiahétvége első programjaként ellátogatottunk a Magyar Rádió győri szerkesztőségébe, ahol betekintést nyerhettünk a rádió műhelytitkaiba. Ditrói Zoltán főszerkesztő kedvesen fogadta a tudásra szomjazó, lelkes DUE-s csapatot, majd a stúdió megtekintésére invitált.
Az 1953-ban alapított, regionális és nemzetiségi műsorokat készítő stúdió 2 millió hallgatót ér el. Műsoraikkal - mint például a Nézőpont, vagy a Tőke és Piac - elsősorban a tájékoztatást tartják fontosnak, éppen ezért a kereskedelmi rádiókat nem tartják versenytársuknak.
A hallgatottsági mutatók szerint a győri rádió többségében az idős korosztályhoz szól, ezért arra gondoltak, hogy új műsorok indításával a fiatalokat is megszólítják. Egy céggel való együttműködésük gyümölcseként egy mindenki számára érdekes témával, a harmadik generációs kommunikációval is foglalkoznak majd adásukban.
Több regionális stúdióval összefogva a közeljövőben megalakul a Régió Rádió, amelyben a különböző frekvenciákon ugyanazokkal a hírekkel, információkkal várják az így megnövekedett számú hallgatóságot. A hírszolgáltatás - tudtuk meg a főszerkesztőtől - egyébként is fő profiljuk: az árvíz idején például két alatt több mint hetven hanganyagot küldtek a budapesti központnak és gyakran gyorsabbak a Magyar Távirati Irodánál is.
Látogatásom során többször felmerült a kérdés: hogyan lesz valakiből sikeres rádiós? Ditrói Zoltán szerint: igazi szakmai kincsekre, tudásra egy rádiós műhelyben tehet szert az ember, és erre alapozhat későbbiek során. A főszerkesztő ilyen értékes tapasztalatszerző helyként tartja számon többek között a Magyar Rádió Falurádió és Magyarországról jövök című műsorkészítő közösségeit.