A DUE Kulissza Gerilla Brigádja keresztül-kasul bejárta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret. Megtudtak rengeteg érdekességet a reptér történetétől kezdve az egyszerre szállított oroszlánok számáig...
A Sky Courtot 2011 februárjában adták át ünnepélyes keretek között. A csarnokban már aznap több, mint tizenhétezer ember fordult meg. A gigantikus, 2800 négyzetméteres épületre rengeteg ember volt kíváncsi.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér különböző részeit több, mint hatvan éves működése során rengetegszer bővítették és újították fel. 1983-ban a második futópályát, ’85-ben a 2A terminált, ’98-ban a 2B terminált, 2005-ben pedig az egyes terminált adták át.
Naponta közel húsz-harmincötezer utas fordul meg a reptéren. Az épületekben összesen tizenkétezer fő dolgozik, közvetlenül a Budapest Airportnak pedig ezerkétszáz. Alapterülete csaknem 1,515 hektár. A 2010-es évben közel nyolc millió utas fordult meg a reptér falai között.
A repteret anno egy betelepült szőlőbirtokosról nevezték el, így lett a neve Ferihegyi reptér. Idén kapóra jött a Liszt-év, így aztán a Feri sem veszett kárba, de mégis elegánsabban hangzik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A repteret egyébként 1939-ben a Magyar Királyi Honvédség légiereje használta, és a SkyCourt építése alatt rengetek bombát találtak abból az időből. Régebben az utasok leszállás után, vagy felszállás előtt még egy állatkertbe is ellátogathattak, ahol struccok, aligátorok és oroszlánok fogadták őket. Ezt olyan ésszerű okok miatt, mint például hogy "az utaslétszám jelentősen csökkenne, ha kiszabadulna egy oroszlán” megszüntették, az állatokat pedig átszállították az állatkertbe. Volt olyanra is példa azonban, hogy több tucat borjút kellett külföldre szállítani, sőt, ami Guiness-rekord is lett, egyszerre tizenhárom
oroszlánt vittek el egy repülőgéppel. Na, de maradjunk a reptér falain belül. Egy cseles üzleti fogással az ember lánya/fia csak úgy tud kijutni az épületből, ha átmegy egy felettébb drága, de annál szemkápráztatóbb bolton. A világ legdrágább borát, amit páncélszekrényben őriznek, röpke
ezernyolcszáz euróért adják itt. Sőt, ha valaki véletlenül egy hárommilliós herendi porcelánt
szeretne vinni ajándékba, azt is megteheti. Persze, vásárlás után enni sem árt. Az utas kedvére
válogathat ázsiai, olasz, angol éttermek közül. A kinézetük nagyon vonzó, az áruk annyira már nem.
Az angol szendvicsezőben meg lehet kóstolni a „színtelen, szagtalan, ízetlen” kis háromszög
alakú szendvicseket is. Persze a gyorséttermek sem maradhatnak le. Egy felmérés során a megkérdezett emberek 82%-a vallotta azt, hogy csak mekis kaját szeret enni, ha utazik, mert "laptop és Big Mac nélkül nem lehet utazni”.
Az indulóváróba történő belépéskor át kell haladni a fémdetektorral felszerelt kapukon. Állítólag az a pletyka járja, hogy a stewardessekkel levetetik még a bugyijukat is. Ezt két információ is cáfolja: a nőket nők, a férfiakat pedig férfiak kutatják át. A másik pedig, hogy néhány hölgy még munkahelyre sem hord ilyen ruhaneműt. Persze ez meg nem erősített információ, csak