Mióta van farmernadrág? Hogyan készülnek a divatos ruhák és kütyük? Egyáltalán, miért veszünk márkás cuccokat? Hová dobhatod, ha már meguntad őket? Október 22-én a Médiatalálkozón ilyen kérdésekre is választ kaphatsz.
A Zöld Fiatalok Egyesülete workshopot tart a rendezvényen. A diákújságírókkal nem csak beszélgetni fognak, hanem a műhelymunka kreatív részében már meglévő tárgyakból egészen újakat fognak varázsolni- készíthetsz például üdítős dobozból pénztárcát is!
Egyébként a márkafüggés témája már az idei táborban is felbukkant, olvassátok el az alábbi cikket, mely az egyik tábori Partilapban, majd a szeptemberi Tallózóban is helyet kapott
Márkák markában
Megkérdeztük a DUE nyári médiatáborának lakóit, mennyire játszik fontos szerepet a ruházkodásukban vagy műszaki cikkek vásárlásánál a márka. Néhányuknak elég az, amit először a kezükbe kapnak, de akadtak olyanok is, akik többszöri próba után találták csak meg a számukra legjobb darabot. Van, aki beéri a legolcsóbbal, és van, aki a legdrágábbat keresi.
Az öltözködéssel kapcsolatban megoszlik a vélemény: akad, aki elsődleges célnak tekinti a minőségi ruhákat, mivel az megy a stílusához, míg mások szerint elég, ha csak jól áll, tartós és kényelmes. Furcsa mód a cipőknél viszont mindenki úgy érzi, hogy meg kell vennie a drágább, logókkal díszítettet, mert azok a termékek jobban néznek ki, tovább használhatók és jobb a minőségük. A táborlakók körében a leggyakrabban említett márkák a H&M, a Promod, a Nike, a DC és az Adidas.
A műszaki cikkeknél is fontos a színvonal. Azonban még itt sem mindenkinek fontos a minőség: elég, ha az árat vagy a teljesítményt nézik. Kovács Bogi (16) annyit mondott: „Ami a legolcsóbb, azt veszem, az elhasználódási idejük úgyis egyforma.” A többség mégis kitart amellett, hogy a márka igenis fontos, mert több lehetőséget biztosít és sokkal strapabíróbb az adott termék. A megkérdezettek között mindenki magabiztosabban dolgozik egy népszerűbb vagy megbízhatóbb fényképezőgéppel, laptoppal a kezében, ami nem okoz váratlan meglepetéseket, nem áll le hirtelen. Ezt vallja Sasvári Zoli (17) is, aki annyit fűzött a témához: „Én mindig az Apple-t veszem”. A táborozók körében hódít a Samsung, az LG, a Nokia és a Canon is.
A tévében megjelenő termékeket reklámozó cégek mindannyiunkat másképp befolyásolnak. Vágyat ébresztenek bennünk olyan tárgyak iránt, amikre talán nincs szükségünk. Hitegetnek minket, csábítanak, és mindenkiben felébred egyfajta kényszer, amiért meg akarjuk azokat szerezni, birtokolni akarjuk őket.
A ruhánál nem számít tehát a címke, mégis az öltözködés alapján ítéljük meg az embereket. Az pedig egyöntetű vélemény, hogy ha bármilyen műszaki ketyerét veszünk, a márkában mindig bízhatunk, hogy nem okoz csalódást.
Szabados Tünde
Ne felejtsétek: DUE Médiatalálkozó október 22-én Budapesten, a BKF-en! Regisztráljatok és gyertek be ingyen a rendezvényre! Bővebb információ itt!