Az Újságíró-ismeretek című könyvünk jól jön kommunikációs szakosoknak, ha egy részletes összefoglalóra van szükségük. Fő erénye, hogy laikusok számára is érthető, átfogó mű. Azok számára is hasznos, akik egyéb munkájuk kapcsán találkoznak a médiával, például interjúalanyként, megrendelőként.
Balázs Géza – Szayly József – Szilágyi Árpád: Újságíró-ismeretek kezdő és civil újságíróknak
Mit tegyen az ember, ha interjúalanynak hívják egy rádióműsorba? Hogyan juttathatom el a szervezetem céljait a széles közönségnek? Mit tegyek, hogy felfigyeljenek ránk? – Talán az első kérdések, amelyek a médiával és újságírással épp csak ismerkedőknek eszébe jutnak. Balázs Géza, Szayly József és Szilágyi Árpád könyvbe mindezekre megadja a választ, méghozzá közérthető és praktikus módon.
A röviden csak „Újságíró-ismereteknek” becézett kiadvány talán legnagyobb érdeme, hogy az eddig kétoldalúan értelmezett újságíró-befogadó viszonyt egy harmadik, „felhasználói” oldalról is megközelíti – vagyis a könyvet nem csupán az újságírással professzinális szinten foglalkozni kívánók forgathatják nagy haszonnal, hanem azok is, akik „kívülről” ismerkednek a média világával. A civil szervezetek munkatársai, tanárok, munkájuk miatt a tömegkommunikációhoz nyúlni kényszerülők számára is hasznos, hiszen a szerzők a jól strukturált, a média működésére ablakot nyitó szakmai ismeretek mellett abban is segítenek, hogyan váljon valaki „professzionális interjúalannyá.”
Értékes olvasmány ez a könyv mindenkinek, aki fel szeretné vértezni magát azelőtt, hogy beleveti magát a kommunikáció és az információáramlás felgyorsult folyamába. Hasznos tanácsadó a mikrofon bármelyik oldalán.