Kétnapos ismeretátadás keretében tartott szakirányú továbbképzést tagjainak a DUE Médiahálózat. A program részeként szakmai előadásokat, kézműves foglalkozást és terepgyakorlatot rendeztek.
A DUE célja, hogy kineveljen egy, a vidéki, vidékfejlesztési témákban jártas ifjú médiás csapatot, akik szakmailag megalapozott, hiteles és az érdeklődést felkeltő médiamegjelenéseket tudnak később készíteni most még kisközösségük, később a „nagy” média számára is. Ezért alakult ki a Vidék a városban című diákújságíró szakmai workshop megrendezésének gondolata. A programot 2013. december 5–6-án tartotta meg tagjainak a DUE a budapesti Szimpla Kertben, mely évek óta előszeretettel karolja fel a civil ügyeket.
A fiatal diákmédiások a workshopon szakirányú továbbképzést kaptak a helyi termékek piacra juttatásának témájában, és bemutattuk nekik, hogy a vidék hogyan jelenik meg a városban. A program élményszerűségre épülő gyakorlati és interaktív foglalkozásokon alapult.
December 5-én a résztvevők műfaji alapismereteket hallgattak meg Szayly Józseftől, az egyesület alelnökétől. Vendely Barna, a Szimpla Kert sajtóreferense beszélt az intézményben évekkel ezelőtt kialakult termelői piacról, mely nagy népszerűségnek örvend nem csak a kerületi és a budapesti lakosok, hanem a külföldiek körében is. Ezt követően az ifjú diákmédiások kézműves foglalkozás keretében karácsonyi ajándéktárgyakat készítettek és csomagoltak be a rászoruló gyerekek számára.
A szakmai workshop másnapján kiscsoportokban felkeresték Budapest legnagyobb kis piacait. A terepgyakorlat során a résztvevők elmélyedtek a vidéki termények piacra juttatásában. Felmérték a kínálatot, megvizsgálták az őstermelői jelenlét mértékét és szemügyre vették, hogy milyen hazai termékeket lehet kapni az egyes helyszíneken. Tapasztalataikat közösen beszélték meg a program végén.